Informatie Coronavirus

In verband met het coronavirus zijn er soms bepaalde maatregelen waar we ons allemaal aan moeten houden. Uiteraard zijn wij als organisatie verplicht om bij alle events en reizen de maatregelen en richtlijnen te volgen zoals deze zijn opgesteld door de lokale autoriteiten. Deze maatregelen kunnen per land verschillen. 

Algemene basismaatregelen in Nederland
Voor meer informatie en de actuele maatregelen van RIVM en Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19

Wanneer en op een bepaald moment aangescherpte maatregelen zijn (zoals bijvoorbeeld in het bezit zijn van een geldig testbewijs, vaccinatiebewijs of herstelbewijs) om bijvoorbeeld toegang te kunnen krijgen tot een horecagelegenheid of om met een groep bij elkaar te kunnen zijn, dan is dit de verantwoordelijkheid van de deelnemer om hier aan te voldoen. Het niet in bezit zijn van een dergelijk bewijs is geen reden voor teruggave van betaalde gelden (hiervoor kun je contact opnemen met je annuleringsverzekering).

Wanneer een deelnemer zich hier niet aan houdt kan deze ter plekke worden uitgesloten van deelname (zonder teruggave van betaling).

Maatregelen in het buitenland
Bij reizen buiten Nederland zijn wij als organisatie en jullie als deelnemers uiteraard gebonden aan de ingestelde maatregelen en inreisvoorwaarden van het betreffende land. Informatie hierover kun je vinden op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

Informatieplicht
Ben je vlak voor een activiteit of reis positief getest of bestaat er een vermoeden van besmetting met het coronavirus? Geef dit dan door aan Funbreaks. Je kunt dan helaas niet mee, tenzij middels een officiële test is uitgesloten dat je besmet bent met het coronavirus. Als je positief getest ben dien je in isolatie te gaan. Hoe lang dit is kun je vinden op de website van de overheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/thuisquarantaine/in-isolatie-na-positieve-test
. Mocht binnen 5 dagen na een activiteit of reis blijken dat je besmet bent met het coronavirus, informeer Funbreaks dan direct. Zo kan het juiste protocol gevolgd worden en kunnen (onder andere) deelnemers en andere partijen door Funbreaks ingelicht worden.

Wanneer een deelnemer zich hier niet aan houdt kan deze ter plekke worden uitgesloten van deelname (zonder teruggave van betaling).

Annulering door Funbreaks
Als een activiteit of reis door aangepaste maatregelen vanuit de overheid onverhoopt niet uitgevoerd kan worden door Funbreaks, dan wordt deze in principe verplaatst naar een nieuwe datum. Je wordt kosteloos omgeboekt naar de nieuwe datum of eventueel kun je ook omboeken naar een andere activiteit of reis. Een voorbeeld van annulering door Funbreaks is als het land van bestemming door Buitenlandse Zaken als oranje of rood wordt bestempeld.

Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, krijg je het betaalde bedrag minus de boekingskosten in dit geval gewoon retour (zie hiervoor ook de tijdelijke aanvulling in de Algemene Voorwaarden m.b.t. het coronavirus). Het betaalde bedrag wordt binnen 10 dagen naar je teruggestort. Boeken is dus zonder risico, je bent niet ineens zomaar je geld kwijt als de reis of het event niet door kan gaan.

Eventueel gestelde voorwaarden voor in- en uitreizen, het benodigd overleggen van een vaccinatie-, herstel- of testbewijs of andere aanvullende voorwaarden zijn geen geldige annuleringsreden. De activiteit of reis kan dan immers gewoon uitgevoerd worden zoals aangeboden. In deze gevallen gelden de voorwaarden van eigen annulering.

Annulering door de deelnemer
Wanneer je zelf een activiteit of reis annuleert (maar deze kan wel gewoon doorgang hebben zoals aangeboden) dan gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Dit geldt ook voor wanneer je zelf (vermoedelijk) positief getest bent of als er aangescherpte maatregelen zijn (zoals een test-, vaccinatie- of herstelbewijs) en je hier niet aan kunt voldoen. Je kunt bij de verzekeraar van je reis- en annuleringsverzekering informeren of je wellicht een deel vergoed krijgt.