Informatie Coronavirus

In verband met het coronavirus zijn er bepaalde maatregelen waar we ons allemaal aan moeten houden. Hieronder meer informatie over deze maatregelen en hoe dit van toepassing is op de activiteiten en reizen van Funbreaks.

Algemene basismaatregelen
Uiteraard zijn wij als organisatie verplicht ons bij alle events en reizen aan de maatregelen en richtlijnen te houden, zoals vastgesteld door de Rijksoverheid en het RIVM. Wij willen jullie met klem verzoeken om de van toepassing zijnde regels in acht te nemen. Wanneer een deelnemer zich hier niet aan houdt kan deze ter plekke worden uitgesloten van deelname (zonder teruggave van betaling).

  • Was vaak en goed de handen.
  • Hou 1,5 meter afstand.
  • Blijf thuis bij klachten en laat je testen.
  • Zorg voor voldoende frisse lucht.

En specifiek betreft het bezoek van (onder andere) horecagelegenheden:

  • Alle bezoekers van een eet- en drinkgelegenheid moeten vanaf 25 september 2021 vanaf 13 jaar verplicht een coronatoegangsbewijs laten zien. Vanaf 14 jaar wordt het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs gecontroleerd. Het coronatoegangsbewijs betreft momenteel een vaccinatie-, herstel- of testbewijs dat geüpload is in de CoronaCheck app of uitgeprint is via de website CoronaCheck.nl.

Voor meer informatie en de actuele maatregelen van RIVM en Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19

Informatieplicht
Heb je vlak voor een activiteit of reis gezondheidsklachten (zoals hierboven vermeld) en bestaat er een vermoeden van besmetting met het coronavirus? Geef dit dan door aan Funbreaks. Je kunt dan helaas niet mee, tenzij middels een officiële test is uitgesloten dat je besmet bent met het coronavirus. Mocht binnen 14 dagen na een activiteit of reis blijken dat je besmet bent met het coronavirus, informeer Funbreaks dan direct. Zo kan het juiste protocol gevolgd worden en kunnen (onder andere) andere deelnemers en partijen door Funbreaks ingelicht worden.

Annulering door Funbreaks
Als een activiteit of reis door aangepaste maatregelen vanuit de overheid onverhoopt niet uitgevoerd kan worden door Funbreaks, dan wordt deze in principe verplaatst naar een nieuwe datum. Je wordt kosteloos omgeboekt naar de nieuwe datum of eventueel kun je ook omboeken naar een andere activiteit of reis. Een voorbeeld van annulering door Funbreaks is als het land van bestemming door Buitenlandse Zaken als oranje of rood wordt bestempeld of als er beperkingen worden gesteld aan de groepsgrootte.

Mocht je dan niet kunnen, krijg je het betaalde bedrag in dit geval gewoon retour (zie hiervoor ook de tijdelijke aanvulling in de Algemene Voorwaarden m.b.t. het coronavirus). Het betaalde bedrag wordt binnen 5 dagen naar je teruggestort. Ook de boekingskosten (bij reizen) worden aan je gerestitueerd. Dit zijn wij niet verplicht maar wij hebben er voor gekozen om dit wel te doen. Boeken is dus zonder risico, je bent niet ineens zomaar je geld kwijt als de reis of het event niet door kan gaan.

Eventueel gestelde voorwaarden voor in- en uitreizen, het benodigd overleggen van een vaccinatie-, herstel- of testbewijs of andere aanvullende voorwaarden zijn geen geldige annuleringsreden. De activiteit of reis kan dan immers gewoon uitgevoerd worden zoals aangeboden. In deze gevallen gelden de voorwaarden van eigen annulering.

Annulering door de deelnemer
Wanneer je zelf een activiteit of reis annuleert (maar deze kan wel gewoon doorgang hebben zoals aangeboden) dan gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Je kunt bij de verzekeraar van je reis- en annuleringsverzekering informeren of je wellicht een deel vergoed krijgt.