Veelgestelde vragen

Hieronder kun je de antwoorden vinden op de meest gestelde vragen. Heb je toch nog een vraag die je hier (en bij de betreffende activiteit/reis) niet terug kunt vinden, stuur ons dan gerust even een mail!

Vragen over Groepssamenstelling

Vragen over Boeken

Vragen over Betalen

Vragen over Annuleren

Vragen over Algemene zaken

Groepssamenstelling

 Zijn de reizen en activiteiten alleen voor singles?

Ja, alle events zijn alleen voor singles. Als je een relatie hebt kun je dus niet boeken voor de activiteiten en reizen.

Kan ik ergens zien wat de samenstelling van de groep is?

Bij elke dagactiviteit kun je onder het tabje “Deelnemers” zien wat het actuele aantal boekingen is. Hier kun je ook de leeftijden en de man/vrouwverdeling zien.

Bij de reizen staat het aantal deelnemers, de leeftijd en de man/vrouwverdeling aangegeven als je op overzichtspagina op de betreffende reis klikt. Het scherm klapt dan uit en je kunt de betreffende informatie zien. Ook op de pagina “Overzicht Events & Reizen” kun je direct al zien hoeveel deelnemers een activiteit heeft.

 Houden jullie de leeftijdsgroepen echt aan of kan ik ook mee als ik ouder/jonger ben?

We houden de aangegeven leeftijdsgroep écht aan. Dat betekent dat als je hier niet binnen valt, je voor die activiteit of reis niet kan boeken. Gelukkig organiseren we, verdeeld over het jaar, bijna alle events in meerdere leeftijdsgroepen. De kans is dus heel groot dat je op een andere datum wel kunt boeken. 

 Wat is de man/vrouw verhouding van de groep?

Uiteraard weten we hoe prettig een goede balans is in het aantal mannen en vrouwen in een groep. Zeker bij de reizen, als men meerdere dagen samen weggaat, is dit een belangrijk gegeven. Hierbij garanderen wij dan ook een goede man/vrouw verhouding. Dit is maximaal een 40/60% verhouding. 

De dagactiviteiten worden soms op een korte termijn georganiseerd en geboekt, waardoor wij deze balans minder goed kunnen sturen. Een garantie geven dat de verhouding tussen mannen en vrouwen gelijk is doen we bij de dagactiviteiten dan ook niet. Natuurlijk doen we wel ons uiterste best deze balans te vinden.

 Wat is de groepsgrootte?

De groepsgrootte verschilt per dagactiviteit en reis. Bij elk event staat aangegeven wat het maximale aantal deelnemers is dat kan boeken. Een enkele keer kunnen we als iets volgeboekt is, nog een paar extra plekken creëren. We maken de groepen echter bewust niet te groot, over het algemeen gaan er meestal maximaal 20 deelnemers mee. Zo is de groep groot genoeg dat er altijd wel deelnemers bij zijn met wie je een goede klik hebt. En de groep is klein genoeg dat je tegelijk alle deelnemers ook écht kan spreken en kan leren kennen. 

 Komen de meeste mensen alleen?

Ja het grootste gedeelte komt écht alleen. Dat kan natuurlijk best spannend zijn als je een eerste keer meegaat, maar je zal al snel merken dat dit nergens voor nodig was. Een enkeling boekt samen met een vriend/vriendin of broer/zus. Ook kan het natuurlijk zijn dat men al iemand kent van een vorige reis of activiteit. Maar ook van hen kun je verwachten dat zij openstaan om nieuwe mensen te ontmoeten en daar een leuke tijd mee te hebben.

Boeken

Hoe maak ik een boeking voor een activiteit of reis?

Boekingen kunnen alleen online via de website gemaakt worden bij Funbreaks. Deze worden altijd als definitieve boeking van jouw kant beschouwd en zijn dan ook bindend, waarbij je wettelijk aan betaling gebonden bent. Bij elke dagactiviteit of reis kun je doorklikken naar het desbetreffende boekingsformulier.

 Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn boeking?

Als je het boekingsformulier ingevuld en verzonden hebt, ontvang je (na een controle van onze kant) altijd binnen 24 uur een bevestiging op het opgegeven e-mailadres. Wanneer je bij boeking direct met iDEAL hebt betaald ontvang je binnen 24 uur een bevestiging van je boeking. Wanneer je hebt gekozen voor zelf overboeken dan ontvang je een mail met de betaalgegevens. Na ontvangst van die betaling ontvang je dan de definitieve bevestiging. Hou je e-mail dus goed in de gaten en check eventueel ook je map met ongewenste mail. Gratis e-mailaccounts (zoals Hotmail, Gmail, Live etc.) zetten veel e-mails onterecht in die map. Mocht je onverhoopt toch de bevestiging niet hebben ontvangen binnen 24 uur, stuur dan direct daarna een e-mail naar info@funbreaks.nl. Het kan natuurlijk altijd zijn dat er iets is misgegaan. 

 Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Op de website kun je op diverse plekken een link naar de Algemene Voorwaarden vinden. Ook op het boekingsformulier kun je deze vinden, bij het vakje waar aanvinkt dat je ook akkoord gaat met deze voorwaarden. Zonder het akkoord gaan met de voorwaarden kan er geen boeking gemaakt worden. 

 Zijn er nog bijkomende kosten?

Bij dagactiviteiten zijn de boekingskosten al inbegrepen. Onder het kopje “Inclusief” kun je terugvinden wat er bij de activiteit inbegrepen is en wat er voor je eigen rekening komt (bijvoorbeeld vervoer, drankje buiten het inbegrepen programma).

Bij reizen zijn de boekingskosten nog niet inbegrepen. Onder het kopje “Inclusief/Exclusief” kun je terugvinden wat er bij de reis inbegrepen is en wat er voor je eigen rekening komt (bijvoorbeeld boekingskosten, reis- en annuleringsverzekering, vervoer, activiteiten buiten het inbegrepen programma). 

 Ik ben geen single, kan ik dan toch boeken?

Nee, dan kun je bij ons niet boeken. Alle onze events en reizen zijn echt alleen voor singles. Als je een relatie hebt kun je dus niet mee met de activiteiten en reizen.

 Ik val niet in de leeftijdsgroep van de activiteit/reis, kan ik dan toch boeken?

Nee, we houden ons echt aan de leeftijdsgrens. Maar laat het ons alsjeblieft wel even weten als je interesse hebt. Als wij merken dat er genoeg animo is, wordt het event wellicht nog een keer voor een andere leeftijdscategorie georganiseerd.

 Moet ik een lidmaatschap afsluiten om mee te gaan?

Het is niet nodig om een lidmaatschap af te sluiten om mee te gaan met een activiteit of reis van Funbreaks. Wanneer je mee wilt gaan kun je het boekingsformulier invullen, waarna je van ons een bevestiging ontvangt. Je kan alle events dus gewoon los boeken zonder een abonnement.

 Is er een wachtlijst als een activiteit of reis volgeboekt is?

Jazeker! Als een activiteit of reis al volgeboekt is dan kun je gewoon het boekingsformulier invullen. Zorg er wel voor dat je bij de betaalmethode voor “zelf overboeken” kiest. Je wordt dan vrijblijvend op de wachtlijst geplaatst. Als er een plek voor je vrijkomt dan krijg je een mailtje van ons om te vragen of je gebruik wilt maken van de vrijgekomen plek. Je hoeft pas te betalen als je de plek definitief aangenomen hebt.

 Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën/dieetwensen?

Als je vegetarisch eet (geen vlees en/of geen vis) kunnen we hier altijd rekening mee houden. Geef het dan wel van tevoren duidelijk aan bij het boeken van de reis. Heb je een allergie, intolerantie of een speciaal dieet? Neem dan contact met ons op vóórdat je boekt. Dit om te checken of we daaraan kunnen voldoen bij de reis die je op het oog hebt. Niet in alle accommodaties laat de keuken het namelijk toe om veel verschillende maaltijden tegelijk te koken. We zullen dit dus per reis bekijken, ook afhankelijk van hoeveel allergieën er bijvoorbeeld al toegezegd zijn.

 Wat houdt een kamer op indeling in?

In sommige accommodaties zijn er kamers voor alleengebruik beschikbaar, dit staat aangegeven bij de reis. Bij de meeste reizen zal je samen met één of meerdere personen de kamer delen. Je kamergenoot (of kamergenoten) zijn altijd van hetzelfde geslacht en tevens wordt de indeling op leeftijd gemaakt. Boek je samen met een bekende en willen jullie graag samen op de kamer? Geef dit dan aan bij de optie op het boekingsformulier.

 Kan ik met iemand die ik ken samen op de kamer?

Bij reizen is er op het boekingsformulier de mogelijkheid om aan te geven dat je samen met een bekende op de kamer wilt (en wie dat is). Dat kan uiteraard alleen als je ook hetzelfde kamertype boekt en als de boeking op dezelfde dag gemaakt wordt.

 Mag mijn hond mee met een activiteit of reis?

Honden en andere huisdieren mogen, hoe lief wellicht ook, niet mee met de activiteiten en reizen. Er kunnen altijd deelnemers zijn die hier allergisch voor zijn of er bang voor zijn.

 Ik wil graag met mijn bedrijf/vereniging een soortgelijke reis of activiteit boeken, kan dat?

Uiteraard! Ook groepsreizen en dagevenementen op maat verzorgen wij graag. Neem vrijblijvend contact op en wij maken graag een passend voorstel.

Betalen

 Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Bij alle door Funbreaks georganiseerde dagactiviteiten en reizen gelden de onderstaande betalingsvoorwaarden.

Betaling van dagactiviteiten
Bij dagactiviteiten dien je de kosten direct volledig te betalen. Dit kan tijdens het maken van de boeking direct online via iDEAL. Wanneer je er voor kiest om de betaling zelf over te boeken dan dient deze binnen 48 uur voldaan te zijn. In de boekingsbevestiging staan de betalingsgegevens vermeld. Boekingen zijn altijd bindend van jouw kant, waarbij je wettelijk aan betaling gebonden bent. Het niet (tijdig) betalen betekent niet dat de boeking automatisch is geannuleerd, de annuleringsvoorwaarden blijven te allen tijden gelden en je blijft betalingsplichtig. 

Betaling van reizen en feesten
Bij reizen en feesten dient een aanbetaling van 25% van de reissom (plus boekingskosten) gedaan te worden. De betaling kan bij boeking direct online via iDEAL voldaan worden. Als je er voor kiest om de betaling zelf over te boeken dan dient deze binnen 48 uur voldaan te zijn. In de boekingsbevestiging staan de betalingsgegevens vermeld. Het restantbedrag dient uiterlijk 6 weken voor de vertrekdag betaald te zijn. Indien de restantbetaling niet uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan is, wordt geacht dat de overeenkomst geannuleerd is. Funbreaks is gerechtigd de boeking daarna te annuleren en de plek vrij te geven. Er worden annuleringskosten in rekening worden gebracht volgens de annuleringsvoorwaarden. Indien je boekt binnen 6 weken voor de vertrekdag, moet het gehele bedrag direct voldaan worden. Boekingen zijn altijd bindend van jouw kant, waarbij je wettelijk aan betaling gebonden bent. Het niet (tijdig) betalen betekent niet dat de boeking automatisch is geannuleerd, de annuleringsvoorwaarden blijven te allen tijden gelden en je blijft betalingsplichtig. 

 Is mijn betaling goed binnengekomen?

Als je een boeking online met iDEAL (via betaalprovider Mollie) betaald hebt of zelf via je bank naar Funbreaks hebt overgeboekt (en dit ook is afgeschreven) kun je er vanuit gaan dat je betaling goed is binnengekomen. Wij sturen niet van elke betaling die wij ontvangen een ontvangstbevestiging. Mochten wij een betaling niet ontvangen hebben dan sturen we je een betalingsherinnering. Mocht je echt twijfelen of een betaling goed afgeschreven is stuur ons dan gerust even een mail.

Annuleren

 Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Bij alle door Funbreaks georganiseerde dagactiviteiten en reizen gelden de onderstaande annuleringsvoorwaarden.

Annuleren van dagactiviteiten
Het annuleren van dagactiviteiten door de deelnemer kan kosteloos tot uiterlijk 4 weken voor de dag van het event. Er worden dan alleen boekings- en administratiekosten van € 5,00 in rekening gebracht. Bij annulering binnen 4 weken vindt geen restitutie plaats.

Annuleren van reizen en feesten
Annulering tot uiterlijk 6 weken voor de vertrekdag: reiziger betaalt de boekingskosten van € 29,50
Annulering tot uiterlijk 5 weken voor de vertrekdag: reiziger betaalt de boekingskosten van € 29,50 + 25% van de reissom
Annulering tot uiterlijk 4 weken voor de vertrekdag: reiziger betaalt de boekingskosten van € 29,50 + 50% van de reissom
Annulering tot uiterlijk 2 weken voor de vertrekdag: reiziger betaalt de boekingskosten van € 29,50 + 75% van de reissom
Annulering binnen 2 weken voor de vertrekdag: reiziger betaalt de boekingskosten van € 29,50 + 100% van de reissom

Annuleren kan alleen schriftelijk door een mail te sturen naar info@funbreaks.nl.

Wij raden iedereen aan om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Eventueel kun je daar een beroep op doen bij annulering van je boeking, afhankelijk van de reden en de voorwaarden van je verzekering. 

De zogenoemde afkoelingsperiode die in de wet “kopen op afstand” wordt genoemd, is niet van toepassing op het boeken van activiteiten en reizen.

Algemene vragen

 Wanneer krijg ik alle informatie over de activiteit of reis?

Bij de dagactiviteiten staat alle benodigde informatie in je boekingsbevestiging.

Bij de reizen staat al een deel van de informatie in je boekingsbevestiging. Je ontvangt circa 2 weken voor vertrek ook nog een uitgebreide informatiemail, de Funmail. Daarin staat alles wat handig is om te weten voor de reis (link naar de deelnemerslijst, inpaklijst, informatie over de activiteiten etc.). 

 Kan ik van tevoren contact opnemen met andere deelnemers?

Voor elke activiteit wordt een evenement aangemaakt op de Facebookpagina van Funbreaks. Hier kun je aangeven dat je meegaat en een oproep voor carpoolen doen. Je ontvangt een aantal dagen van tevoren ook nog een deelnemerslijst per mail. 

Bij de reizen (weekend, midweek, week) wordt er ook een evenement op de Facebookpagina van Funbreaks gemaakt. Je ontvangt ook circa 2 weken voor vertrek nog een link naar een besloten groep op Facebook waar je je kunt aanmelden. Hierin worden alleen deelnemers aan die reis toegelaten. Leuk om alvast kennis te kunnen maken met de andere deelnemers en bijvoorbeeld carpoolafspraken te maken. Bij de reizen wordt er ook altijd voor vertrek nog een deelnemerslijst gemaild én een app-groep gemaakt. Ook via deze weg kun je dus contact zoeken met de andere deelnemers.

 Kan ik carpoolen met andere deelnemers?

Je ontvangt altijd van tevoren een deelnemerslijst met de gegevens van de andere deelnemers (voornaam, woonplaats, e-mailadres) zodat je eventueel afspraken kunt maken om (deels) samen te rijden. Bij de dagactiviteiten ontvang je deze lijst enkele dagen van tevoren en bij de reizen ontvang je deze circa 2 weken van tevoren.

 Hoe wordt de kamerindeling gemaakt?

Als je een kamer op indeling hebt geboekt dan is je kamergenoot (of kamergenoten) altijd van hetzelfde geslacht. Tevens wordt de kamerindeling op leeftijd gemaakt, mits dit mogelijk is (alleen als er meerdere kamers van dat kamertype zijn). Boek je samen met een bekende en willen jullie graag samen op de kamer? Geef dit dan aan bij de optie op het boekingsformulier.